torsdag 20 maj 2010

Ottobre 1/06

Jag har hittat ett flertal mönster jag gillar i nummer 1, 2006 (har bara kollat upp den på Ottobres hemsida) och har tänkt försöka få tag på detta nummer.

Ni som har Ottobre-tidningar, är mönstren lätta att förstå sig på? Är de röriga?
Jag har tidigare ritat av en del Meedom-mönster och tycker dem är väldigt lätta att förstå sig på, men andra böcker man tittat i har mest känns som en enda röra bland mönsterpapperna.

Om det är någon som sitter på detta nummer av Ottobre och inte behöver det längre kanske vill sälja det till mig?

3 kommentarer:

Johannah sa...

Mönsterarken är röriga och det är svårt att hitta rätt.. Modellerna är ofta jätte breda så man får rita om lite...

Madelene sa...

Personligen tycker jag att Ottobres mönster går bra så länge man har ögonen skärpta. Det man ska tänka på, är som Johannah säger, att ta en storlek mindre än den man ska ha. De är stora i storlekarna. Ett tips är att rita upp mönster på genomskinlig byggplast...det gör att man ser linjerna mycket bättre och mönstren blir hållbarare.

Made By Elliz sa...

Okej. så det är samma med Ottobre som med Meedom då. Där får jag ta en storlek mindre oxå.

Byggplast var smart, har för mig Johannah nämnt det tidigare. Ska prova det! :)