fredag 14 maj 2010

Beställning från Gbg

Dessa kläder sydde jag för någon vecka sen men har inte bloggat om. Igår fick jag besök av en kompis som har en bra digitalkamera så han fotade lite av det jag sytt.

Dessa ska alltså som rubriken säger ner till Göteborg. En kompis fick barn i december och ville ha ett par byxor. Skickar även med en mössa i samma tyg som en bonus eftersom jag fick lite tyg över.



Mönster: Har utgått från ett Meedom-mönster i storlek 68 och glömde bort att ta en storlek mindre än jag tänkt och dessa blev alltså ganska mycket för stora. Som tur är växer lillkillen.
Extra långa muddar på beställning av Mamman. De går alltså att vika ner och förlänger livstiden på byxorna.

Material:
Randig interlock från Tygaffären i stan. Vit muddjersey från Ohlssons tyger.

2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Vilka fina byxor! fräsch tyg och så söta! självklart får du länka från mig! ;)

TRI o MAR sa...

Vilka fina saker du gör! Trevligt att hitta hit.