tisdag 1 juni 2010

Ny maskin

Min gamla Bettan har trots att den nyligen var inne på service, valt att sluta sy mönstersömmar. Jag orkar inte bråka med den mer och har bestämt mig för att köpa en ny maskin. Pumpalot tipsade mig om en Pfaff som har fuskoverlock. Det visade sig sen att min kollega hade en sådan och den fick jag låna ett par veckor för att känna hur den känns.

Idag preimärsydde jag ett par byxor på den nya maskinen. Förutom att jag måste byta till stretch-nål så gick det som smort. Vilken skillnad mot mitt gamla härke!



Material: Svart velour och limefärgad muddjersey från Stoff & Stil

Mönster: Meedom i storlek 86 men omgjort ganska mycket. Till exempel har jag tagit in det ganska mkt både på längden och bredden.

Säljes för 150:- + frakt om någon är intresserad!

0 kommentarer: