tisdag 15 juni 2010

Obloggad body

I helgen syddes denna body men den har inte blivit bloggad om förän nu.
Första gången jag syr en body med raglan där knäppningen går i raglanskärningen. Själv är jag väldigt nöjd med modellen och kommer sy många av den. Extra nöjd är jag med hur jag fick till kantbandet. För en tid sen sa jag att jag aldrig skulle sy på kantband i trikå igen. Nu gav jag det ett försök till och kanske har jag blivit bättre eller så är den nya maskinen helt enkelt bättre än min gamla skrutt för detta blev riktigt bra om jag får säga det själv!




Material: Grön farmer från JNY Design och svart muddväv från Stoff och Stil.

Mönster: Eget (efter mycket omritande hit och dit innan jag blev nöjd. Lite pilligt var det) Storlek 68.


Denna ska också med till marknaden är det tänkt men som vanligt går det bra att beställa innan marknaden. Denna säljes för 170:- + frakt.

0 kommentarer: