söndag 4 juli 2010

Marknadsdebut

Det har varit tyst i bloggen ett bra tag. Symaskinen har dock inte fått vila. Tvärtom!
Idag var det dags för Made By Elliz marknadsdebut.

I den lilla hålan Björsäter utanför Åtvidaberg skulle det anordnas en marknad med lite tivoli och ponnyridning för barnen. Det är årets varmaste dag och de flesta skulle nog hellre åka till stranden så jag åkte dit utan några förväntningar. Om jag sålde så att jag fick in det jag lagt ut för platsen var jag nöjd. Men försäljningen och bemötandet av kunderna blev över förväntan vilket var superkul!

Meningen var att jag skulle dela bord med Pumpalot men så blev det tyvärr inte. Eftersom vi var två som skulle dela så sydde jag inte upp så mycket kläder. Därför var jag orolig att det skulle se tomt ut på bordet men det blev helt okej.

Kul oxå att se vad kunderna ville ha! Jag kan dra slutsatsen att det är färgstarka tyger med roliga mönster och figurer på som är mest poppis. Tyvärr missade jag många kunder eftersom jag mest sytt upp i storlekarna 62-92. Men många tog visitkort och skulle återkomma. Under dagen rullade det även in lite beställningar vilket är roligt!

Min söta mamma kom ner och umgicks i helgen och hjälpte till på marknaden.

Så här såg det ut på bordet:


0 kommentarer: