söndag 8 augusti 2010

Skomakarens barn...

Det har varit tyst här på bloggen ett bra tag. Men tro inte att jag legat på latsidan för det. Tvärtom.
I helgen har jag lyckats knåpa ihop ett par beställningar.

Först ut:

Linne i strl 92 i Stoff & Stils mintgröna aptyg och vit jersey från Tygaffären som kantband. Denna ska till en liten kille i Örebro.


Har även hunnit med en linnebody i strl 92 till en kille i Stockholm. Samma tyg som ovan och med knäppning på ena axeln för lättare påklädning.



Sedan håller jag även på med en stor beställning. När allt är klart är det meningen att det ska vara tre par byxor, en långärmad tröja och en body. Först ut är bodyn:



Blått flodhäst från Jofotex med svart interlock som kantband. Storlek 74.

Till slut har min lilla mamma beställt gardiner till två rum och ett draperi till en dörröppning. 6 meter tyg inhandlades i veckan och igår kväll/natt fick jag ihop en av gardinerna och draperiet. Visar ingen bild på dem nu utan kanske får en livebild av mamma sen när de sitter på plats.

Varför jag valde att kalla rubriken "Skomakarens barn" är för att hemma hos oss har vi fortfarande julgardinerna uppe (jag vet, det är sjukt). Som tur är, är det i alla fall inga tomtar på utan helröda panelgardiner. Jag skyller på att jag inte har tid för att jag ska sy till alla andra och att vi snart ska tapetsera om i vardagsrummet. Det vore ju dumt att köpa gardiner innan man bestämt vilken färg man ska ha på väggarna ;)

På återseende!

Ps. När jag publicerat bilden på bodyn insåg jag att halsen var alldeles för stor, så nu är det fixat! Ds.

1 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Vilket fint linne och body. Hoppas det blir uppskatat. Tack før strlekslistan. Då har jag något att gå efter.