torsdag 29 april 2010

Sommarklänning

Min sambos ena brorsdotter fyller hela 1 år imorgon och ska firas på söndag. Jag vill sy nåt själv att ge henne så igår satte jag igång att klippa ut tyg. Idag gick jag in till Ohlssons i stan och köpte på mig resterande material som behövdes.

Detta blev slutresultatet:







Material: Tunn denim från stuvhörnan, blommigt bomullstyg och cerise kantband, allt i från Ohlssons tyger

Mönster: Eget, inspirerat av en klänning jag sett på Åhlens. Mätte upp efter ett Meedommönster för att få till rätt bredd m.m.

När man lägger upp bilder såhär så blir man ganska medveten om vilken dålig kamera jag har (använder min mobilkamera). Jag fyller år till hösten och ska då kanske önska mig en riktig kamera så man slipper skämmas över bildkvalitén.

Nu hoppas jag att lilltjejen och hennes föräldrar blir nöjda med klänningen och att den inte är för stor. Jag har märkt att Meedoms mönster kan vara lite i det stora laget. Å andra sidan har hon något att växa i under sommaren. :)


Update: Klänningen satt bra om än lite för stor, men hon växer som sagt. Dock skall jag till nästa klänning göra om mönstret så klänningen blir lite mer "klockad". Nu var den ganska stor under armarna och inte så bred längst ner.
Kul att se ens plagg på barnet man sytt det till ! :)

2 kommentarer:

Ahlard sa...

Hejsan,

nej jag vet inte när hon trycker upp dem. Men jag hoppas det blir direkt efter sommaren. /Johanna

Y sa...

jättesöt klänning! självklart får du länka. Det tog ett tag att få upp kulorna.....