Köpvillkor

Köpvillkor:

Beställning
För att beställa skickar du ett mail till madebyelliz@gmail.com.
När plagget är uppsytt skickas en bild via mail för godkännande innan paketet skickas.

Storlekar
Många frågar om mina plagg är stora eller små i storleken. Mina mönster baserar sig på barnets längd. Är du osäker på om ett plagg kommer passa kan du ta mått och skicka så anpassar jag mönstret efter ditt barn.

Priser
Alla priser anges i SEK. Frakt tillkommer om inget annat angetts.

Betalning
Betalning sker i förskott till mitt Handelsbanken-konto.
Om du beställt en vara som redan är uppsydd skickas den direkt när betalning inkommit. Snabb betalning betyder alltså snabb leverans.

Frakt
Köparen betalar frakten enligt postens portotabell om inget annat står.
Om paketet blir tjockare än 3 cm tillkommer postens avgift för skrymmande (12 kr).
Made by Elliz ansvarar inte för paket som kommer bort i posthanteringen. Vill man vara helt säker på att paketet kommer fram
kan man välja till att paketet ska skickas som rekommenderat brev (spårbart). Då tillkommer 55 kr.

Byte/reklamation
Nyansskillnader mellan foto och verklighet kan förekomma. Det är ofta svårt att få till rätt färg på bild.
Om du vill vara helt säker på vilken färg ett plagg har kan du be om tygprover. Dessa skickas då mot portokostnaden (6 kr).
Om du vill reklamera en vara tar du kontakt med mig via mail (samma mail som för beställningar).
Made By Elliz står för returfrakten om det är något fel på plagget.

Leveranstid
Jag som driver Made by Elliz gör detta som en hobbyverksamhet vid sidan av mitt vanliga arbete. Leveranstiderna kan därför
skilja en del beroende på den tillfälliga belastningen. Vanligtvis är det 1-3 veckor.
Behöver du något uppsytt snabbt, hör av dig till mig så försöker jag lösa det.
Om tyget du önskar få ditt plagg uppsytt i är slut kan leveranstiden öka något eftersom jag måste beställa det på nytt.
När du skickat din beställning får du ett svar med ett preliminärt leveransdatum.
Köper du ett redan fördigsytt plagg skickas plagget samma dag eller dagen efter betalning inkommit.
Det är kundens ansvar att se till att den adress som uppgivits till mig vid beställningstillfället är korrekt.