tisdag 30 mars 2010

Lite nytt

Tänkte lägga upp och visa vad som hållt mig sysselsatt hela gårdagen + förmiddagen idag.

Först ut är ett par byxor i storlek 62:

Material: Randig jersey från Tygaffären
Mönster: Eget i storlek 62



Och en klänning i storlek 74/80

Material: Rosa jersey, vit muddväv till kantband och applikation. Allt ifrån Tygaffären
Mönster: Eget, men med inspiration från en klänning jag såg på Åhlens

Ungefär allt som kunde gå fel, gjorde det med klänningen. Bara fickan gjorde jag om 3 ggr innan jag blev nöjd. Slutresultatet är jag dock nöjd med.
Tack för alla tips och råd Gumpan!



Vart dessa ska får ni se om drygt en vecka. Är ni intresserade så skicka ett mail.

1 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Kul att du har tittat in hos mig och tack för kommentaren! Fina kläder du har sytt!